Lördag den trettionde juni.

Sitter i samma gamla säng och äter jordgubbar, bläddrar igenom mysiga bloggar. Utmattad.
Under de senaste sjutton dygnen har jag befunnit mig på resande fot i främst England, ovetande om var jag ska övernatta varje natt. Det har varit så otroligt mysigt trots totalt fyra soltimmar på hela tiden och besök som inte blev av och vägar som var alldeles för trånga. Har suttit i en bil med aircondition som gör en förkyld i allldeles för många timmar och levt i en kappsäck. Packat upp och ner hela tiden. Det låter spännande, och är väldigt kul. Jag ser fram emot att göra liknande resor i framtiden, men jag är glad över att sova i min egna säng ett litet tag nu. Sen gör jag gärna det igen, kanske någon annan stans.

Hur som helst så älskar jag England så himla mycket. Trots vädret. För även om det kan vara jobbigt ibland så är allt bara så himla charmerande. Det pittoreska. Smala bilvägar med stora häckar på sidorna, after noon tea, stockrosor som växer på de vita stenstugorna, vänligheten och hjälpsamheten hos alla människor. Ni som bara sett London (som jag förövrigt älskar, i alla fall camden town och brick lane) har inte sett England, på gott och ont.
Kan skriva så otroligt mycket egentligen men är överväldigad, kan liksom inte få in i min skalle att det hänt alltihop, nu känns det bara som en illusion.

Jag kan inte vänta tills jag besöker landet igen. Känner mig så hemma där.
Men nu ska jag njuta av sommaren (vilket inkluderar att dela med mig av bilder och diverse andra småsaker).
Ha det underbart sålänge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0